Lokalizacja

Katowice, Słowackiego 12

mobile logo

Aktualności


SEZON NA POMARAŃCZOWĄ „SIŁĘ” DYNI

dsc_7526

Od kliku tygodni zapraszamy Was w Bistrze niemal codziennie do spróbowania potraw z dyni, oleju z pestek dyni. Nie bez przyczyny. Zapoznajcie się z właściwościami tego pięknego pomarańczowego warzywa o niezwykle pozytywnym wpływie na nasz organizm.

Czy wiedzieliście, że tego zdrowego warzywa możecie jeść nieograniczone ilości? Dynia jest bowiem bardzo niskokaloryczna (10 dag to 28 kcal) – może więc wspomóc odchudzanie. Zawiera wiele cennych składników odżywczych: potas (278mg/100g), wapń (66mg/100g), fosfor (43mg/100g), magnez (14mg/100g) i żelazo (0,8mg/100g). Występują w niej również śladowe ilości selenu, miedzi, manganu i cynku. Nie zawiera sodu, dlatego pomaga w odchudzaniu i leczeniu nadciśnienia. Działa odkwaszająco na organizm. Pomaga wzmocnić nasz układ odpornościowy – cynk i selen. Dzięki zawartości potasu wspomaga funkcjonowanie nerek. A najwspanialsze jest w niej to, że nawet po ugotowaniu nie traci cennych właściwości. Najlepiej jeść dynię dojrzałą – im bardziej pomarańczowy miąższ, tym więcej zawiera witamin B1, PP i beta-karotenu. Jak większość warzyw – zawiera dużą ilość błonnika, który wspomaga trawienie.

Jednak miąższ dyni to nie tylko pierwiastki, znajdziemy tam też masę witamin – rozpuszczalnych w tłuszczach: A, E, K oraz rozpuszczalnych w wodzie: C, B2.

Jeśli będziemy regularnie spożywać dynię, zauważymy jej pozytywny wpływ na poziom cukru we krwi, na pracę trzustki. Dynia pomaga też leczyć cukrzycę i hipoglikemię. Powoduje usuwanie śluzu z płuc, oskrzeli i gardła. Gotowana dynia niszczy pasożyty w jelitach, jednak nie tak skutecznie jak jej ziarna.

Na zakończenie – dynia to skarbnica wszystkiego co pozytywne dla zdrowia, dlatego warto spożywać ją jak najczęściej. Jeśli chcesz spróbować jej smaku, wstąp do Bistra. Zobacz do czego my używamy tego lekkostrawnego i niskokalorycznego warzywa.

Źródło:

P. Pitchford : Odżywianie dla zdrowia

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/

http://bonavita.pl/dynia-skladniki-odzywcze-i-znaczenie-zdrowotne